Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от DiscontroL » 12 яну 2016 21:27

Захранването може да стане и с външна ел. помпа има прекрасни на бош на около 5 бара и се добавя само един бензинов регулатор, който е около 50 лева, а всичко останало си остава оригиналното, само се премахва бензиновата помпа, а на нейно място се слага капак. Газ няма да се слага - излишно е, тая кола не се кара повече от 2 пъти в месеца.. Благодаря на всички, които се отзоваха. :cheers:

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от Живков » 12 яну 2016 21:49

Хубава тема стана, браво на всички ! С оглед на нейната същност, не успях да разбера само едно. Щом колата се кара рядко, тогава, защо ти е инжекцион ? Инжекциона е икономия на гориво, екология и разпръснати части по площта на целия автомобил. Вместо това, защо не си купиш нови карбуратори ? Нови. Монтаж на инжекцион, колко ще струва ? Хубава, нова помпа под 200лв., няма. Както и няма добър бензинов регулатор под 100лв.. До тук 300лв.. Нови инжектори са, както ги намериш. Може да се изровят за 80 лв, може и за 200лв. . Нови кабели? Бензинопроводи? Дрън-дрън. 500лв. за нищо, бате. Карбуратори, новички, да си ги извадиш от кутииката. Да пипнеш нов хоризонтален/вертикален карбуратор. После да си ги монтираш и регулираш. Класика! И употребявани има, добри. Ако те устройват. Който веднъж е преживял нови карбуратори, кадърно синхронизирани и настроени, трудно е поискал инжекцион. Това на оригинален двигател. При оригинален блок и грамотно модифицирана цил.глава, ефекта е още по-осезаем. То и звука е различен от този на инжекторен мотор. И изпускателната уредба, в нея също се получават определени резонанси, които само допълват цялостния ефект. Като не е задължително цялото това нещо да е прекалено шумно. Може и да не гори 30/100. Не е задължително. Пак може да е икономичен мотора. А, когато искаш пауър- открехваш напълно дроселните клапи и тогава вече може да даде в този момент такива разходи. То, пък, все едно инжекциона не храни могъщо, когато мотора е под фул лоуд. Даже можеш да си изработиш филтърна кутия за карбураторите. По твой вкус. Или да сложиш такава от задноприводна Алфа Ромео, например. Бе, каквото решиш, дано да стане. Качвай снимки, мат`риал да видим, как стават работите. Когато започнеш.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от DiscontroL » 12 яну 2016 22:24

Всичко по колата сам си правя и няма да давам пари за монтаж, може бавно да става, но все пак ще стане. Пък инжекция искам защото ми е мерак. Наясно съм, че известна сума пари ще отидат без реално да имат голямо покритие. Щом ви е интересно добре ще има снимки :) Миналия ден двигателя го разглобих на пълно.. Тая седмица ще измия блока ще поръчам буталата и другата се надявам да го откарам при шлайфиста да действа..

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 587
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от mzeto » 12 яну 2016 23:24

Ако използваш мега за управление на мотора ти трябват високоомни инжектори. Глава от инжекционна нива няма смисъл-първо че по трудно се намират, второ им искат неразумни суми, трето с нищо не е по-различна от 21011 главата. (само където е подпряна ама това не го слагам за разлика) Вземаш си всмукателя от нивата с гарнитура и си го напасваш към 21011 глава и не се занимаваш с глупости. Слагаш му и по-голям дросел естествено. Въпреки че ако ще правиш ръгачка не ти трябва този всмукател, а дросели
0gn написа: Според мен няма смисъл да си играеш с мега и инжекцион, ако искаш резултати. Ако е само за идеята, тогава смисъл има.

Това не мога да го разбера!?
Резултатите, които могат да се постигнат с бензиновпръскаваща система и бездистрибуторно запалване (било то секвенционално или wasted spark) са далеч от тези при карбураторно хранене и разните му там прекъсвач-разпределители
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от 0gn » 13 яну 2016 01:00

Ще ти обясня какво имах предвид, защото не се изразих точно. Само с електроника и големи бутала е до никъде. Това може да го постигне и с карбуратор. А разликите между впръскването и карбураторите има, ама при върховите мощности и то заради простата причина, че диаметъра на дифузьора на карбуратора е винаги по-малък от размера на клапите му и там винаги има загуби. Естествено губи и в преходните режими, но зависи и от карбуратора. Същото се отнася и за запалването.

Сега цифрите: стандартната ладова глава е с всмукателни портове Ф29мм, като сечението им е достатъчно за ~100кс без никакво пилене по главата. Диаметъра на леглото на клапана е Ф32,5мм, самият клапан е 37,5мм, което пък е достатъчно до 130кс, именно затова отварят портовете на 33мм, като клапаните не се пипат. С най-тясно сечение обаче са дифузьорите на карбуратора, които са 2х22мм на механичните карбуратори и са достатъчни за ~64-65кс. Тоест двигателя е задушен още от карбуратора, а не от портовете в главата, или диаметъра на клапаните. Дифузьорите на тия карбуратори обаче могат да се разширят до 25мм на първа камера и 26мм на втора, което е достатъчно за 85-86кс. Ако разширите всмукателните портове до споменатите 33мм и поставите 2 двойни карбуратора с 40мм клапи и дифузьори 32мм, то главата е готова за едни 125-130кс. Това при добре подбрани тромпети и изпускателен колектор, и перфектно настроен двигател, разбира се. За пример ще дам, че на най-бързите лади им слагат 2 двойни карбуратора с 45мм клапи и 36мм дифузьори, като портовете в главата за 36+мм а диаметъра на леглото на клапана е 36мм, самият клапан е 41мм диаметър, и добре настроени трябва да извадят 160кс при 7000 оборота, като самата глава е способна на 180кс. Пак повтарям, че това е при добре събран и настроен мотор. Изпускателните портове са 27мм, леглото на клапана е 27,5мм, изпускателния клапан е 32,5мм. Там порта го отварят на 30мм. Водачите на клапаните и самите стебла на клапаните намалят ефективното сечение на порта, затова някой пият водача чак до тавана на порта и изтъняват стеблото на клапана. По-лесния вариант е да се набият водачи за Самара, които са малко по-къси.
Изпускателният колектор е най-трудната част. При изпразването на цилиндъра 2 неща оказват влияние- инерцията на изгорелите газове и резонанса на звуковите вълни /може и да бъркам кои вълни бяха, хахаха/, които се разпространяват със скоростта на звука, като скоростта на звука пък зависи от температурата на изгорелите газове, именно затова опаковат с термолента колекторите- по висока скорост, по-висока енегрия, по-висока мощ.
Вал и степен на сгъстяване. Степента на сгъстяване бива статична и динамична. Статичната е ясна- обема на цилиндъра, към обема на горивната камера. Тази която е важната обаче е динамичната, като тя винаги е в границите на 7,5 до 8,5 към 1. Тя се мери от момента в който всмукателният клапан затвори, а той затваря след ДМТ. Колко точно зависи от вала- широкофазните валове затварят късно, затова статичната степен на сгъстяване трябва да е по-висока. Другото е, че колкото вала е с повече градуси, толкова по-високи са оборотите при които се постига максималния въртящ момент /оборотите при които цилиндъра се пълни най-добре с горивовъздушна смес/.

Но в страни от цифрите исках с 1-2 изречения да кажа, че няма смисъл от безсмислено големи портове, стандартен вал, големи карбуратори /или обратното/, стандартен изпускателен колектор, яко сгъстен двигател. Дет се вика всички елементи в двигателя трябва да избухнат по едно и също време.

Написаното важи за атмосферните двигатели. Не че за турбо не важи, ама там може да се мине метър.
dvg zastawa fiat sohc.jpg
Сравенете диаметри на портове, клапани, карбуратори, обороти, мощност. Двигателя е близак на ладовия.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от DiscontroL » 13 яну 2016 10:46

Търся глава от нива щото мога да сложа нивовия колектор директо, докато при 21011 главата трябва да се навари и изпили малко в горната част на всмукателните канали.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от DiscontroL » 16 яну 2016 16:34

Извинявайте за двойния пост..
Всички новости около двигателя ще ги пускам в темата на колата ВАЗ 21061 - DiscontroL ..

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5319
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от LADA-2107 » 18 яну 2016 13:29

Да обаче както ти каза Мирката, тази глава е трудна за намиране и скъпа, както и поврчето части за НИВА.

Колко му е да си взрмеш едно конусно или цилиндрично фрезерче за алуминий и да издълбаеш малко горната част на портовете? Вземаш една гарнитура за колекторите от инжекционна НИВА, тя си ги има съответните извивки. Очертаваш с фолмастер и пилиш.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от DiscontroL » 18 яну 2016 15:31

Да вярно е, че се намира трудно.. Ама освен, че трябва да се изпили трябва и да се навари матерял отгоре или се бъркам?

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Подбор на бутала за 1600 => 1700 - 82 мм

Мнение от 0gn » 18 яну 2016 16:52

Задаваш валиден въпрос. Сега погледнах една глава, трябва да се наварява.

Бях чел една тема на финландец, ама не можах да я намеря, та той беше събрал ладов 1.5 или 1.6 двигател, като само го беше паснал от към колектори и глава, да няма ръбове, беше изравнил масата на биелите и буталата, бе вдигнал степента на сгъстяване с малко и беше поставил спортен вал около 270-280 градуса, за съжаление не си записах точно какъв, и с един карбуратор /механичен но не ладов/, бе изкарал 95кс при около 6к оборота. С два двойни карбуратора бе изкарал 105кс при малко по-ниски обороти, без да пипа нищо друго по двигателя. Имах и дино графиките, ама съм ги изгубил. Имаше много хубава крива.

Това ще го постигнеш и с инжекциона, стига да събереш грамотно мотора и да подбереш правилните чаркове.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост